18 Mar
18Mar

מירי החליטה להקים עוד השנה רשת של מכוני עיסוי.
עד אותו רגע היא היתה מוקדנית במוקד שירות לקוחות,
הידע היחיד שיש לה בעיסוי, הוא שהיא אחת לחודש קובעת לעצמה טיפול,
לא היה לה מעולם עסק, היא לא ידעה איך לנהל עסק.
וזה לא הפריע לה למצוא חנות קטנה במרכז הארץ, לרהט את המקום בהתאם ולהמתין שלקוחות יגיעו.

עסק הוא לא תחביב,
אם רוצים להעלות את סיכוי ההצלחה - רצוי לתכנן אותו היטב.

כבעל עסק השלב הראשון הוא לא תכנון של העסק עצמו,
אלא הבנה יסודית במה אני טוב ובמה כדאי שאשתמש בסיוע חיצוני.
הנושאים הבסיסיים לעסק הם - שיווק ומכירות, תפעול, ניהול תקציב, תזרים מזומנים, מימון וגיוס הון, ניהול מלאי, ניהול לוגיסטי, וניהול כוח אדם.
לרוב לא נהיה טובים בהכל.

השלב השני יהיה תכנון,
חזון עסקי - איך אני רוצה שהעסק שלי יראה בעוד 5 שנים.

שלב שלישי מחקר - איזה עסקים דומים יש, איזה מהם מצליחים ומה מייחד אותם?
מה ניתן ללמוד מעסקים מצליחים ומכאלה שלא. האם יש חשיבות למיקום,
מהן העלויות של עסק כזה, מה רמת ההוצאות, מהן הסכנות לעסק, האם עסקים דומים עובדים כל השנה או שיש חודשים קשים (חגים, אוגוסט, עונות?)

שלב רביעי תכנון העסק -עכשיו כשיש לנו מספיק נתונים, הגיע הזמן לפתח אסטרטגיה עסקית.
דיוק של השירות/ מוצר שאני מספק. דיוק של תמחור המוצר, דיוק של המסר השיווקי.

שלב חמישי - תוכנית עבודה מסודרת לקמת העסק.
עלויות הקמה, עלויות מימון, עלויות עובדים, חומרים, מבנה, שכירות, הוצאות קבועות והוצאות שוטפות. הכנסות צפויות החל מרגע הפתיחה, דרך חודשים טובים ופחות טובים.

שלב שישי - מתכנון לביצוע.
הקמת העסק בפועל לאור תכניות העבודה.
למידה מתמדת של מה עובד ומה לא עובד.
של הפערים בין התכנון למציאות, וביצוע שינויים בהתאם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.