26 Oct
26Oct

איך עסקים, בעיקר קטנים עד בינוניים - יכולים לפעול על מנת לשרוד ואולי אפילו לצאת מחוזקים בתקופת מלחמה.

נתחיל עם זה שבתקופות משבר, התכונות הפחות טובות שלנו כבני אדם,
אלה שמהלך היום יום, אנחנו מכירים בנו, אך יודעים לנהל אותם,
מתחדדות בתקופת של לחץ, משבר וחרדה.

כולנו מורכבים מתכונות חיוביות שאנחנו אוהבים ומקדמות אותנו בחיים"
ותכונות אופי שמעכבות אותנו, או מקשות עלינו, או שפשוט אנחנו פחות אוהבים בעצמנו.

פסימיות, ביקורתיות, בוטות, עקשנות, דחיינות, חוסר החלטיות, שתלטנות, חוסר ארגון וכו..... כל אלה מתחדדים ומורגשים בבית, בעבודה ובעסק שלנו.

כדי לקדם עסק בעת משבר,
אנחנו חייבים לעבוד טוב יותר להכיר בתכונות אלה, ולנהל אותם טוב יותר מתמיד.

בעת משבר עסק חייב לפעול במספר תחומים ובמהירות:

1. גמישות מחשבתית - היתרון של עסק קטן ובינוני, הוא ביכולת לזוז מהר, להתגמש, להשתנות ולהביא פתרונות חדשים לקהל הלקוחות. בתקופת הקורונה עסקים ששרדו ופרחו הם אלה שביצעו משלוחים, פיתחו חנות וירטואלית והתאימו את עצמם לדרישות הקהל.
כדי לשרוד את המלחמה - עסק חייב ליצור לעצמו שווקים חדשים בתחום שלו או בתחום דומה. מעבר לעבודה דרך מצגות/זום/חנות וירטואלית, או מוצרים חדשים.


2. גלו יוזמה - תאספו "כן"- עסק שורד הוא עסק שיוזם, ובאופן קבוע.
פניה ללקוחות קבועים למתן עזרה, גם אם כרגע לא כספית.
התנדבות בארגונים, תעזור לכם ליצור הכרויות חדשות,
פניה ללקוחות עבר, לידים, ארגונים.
יוזמה היא לא פעולה חד פעמית, אלא פעולה שיש לבצע יום יום בצורה קבועה,
גם אם ברגע נתון לא תיתן תוצאה מיידית, פעולה לאורך זמן אפקטיבית!.
לדוגמא -בעל עסק שאני מלווה, הכין רשימה של 400 לקוחות שנעלמו מאז המלחמה. והחליט לפנות כל יום ל- 10 לקוחות. ביום הראשון לא היו תוצאות, ביום השני 1 אמר כן, ביום השלישי כולם אמרו "לא" , ביום הרביעי התקשר אליו אחד מאלה שהוא התקשר אליהם ביום הראשון ועוד 1 אמר לו "כן" - כלומר אחרי 4 ימים, 40 טלפונים היו לו 3 מכירות שיצרו הכנסה. זה 300 אחוז יותר ממה שהיה לו מאז החלה המלחמה.
תאספו "כן" תתעלמו מה "לא".


3. יצירתיות -  השוק שלכם במלחמה זז למקומות אחרים.
לדוגמא, אם אתה צלם חתונות, אין כרגע חתונות, אבל דרושים צלמים עבור עסקים בתחומים שונים שעוברים למכור דרך אפליקציות ואתרים, מסעדות/חנויות מזון/מכוני קוסמטיקה ויופי וכדומה הינם מוצרים קשיחים שגם בתקופת מלחמה ממשיכים לפעול והם זקוקים לצלמים. צילומי תדמית וכדומה.
לאן הלך לכם השוק? איך אתם יכולים לספק את המוצר שלכם לעסקים אחרים שעד היום לא טיפלתם בהם?

4. קהילה - יותר קל יחד. בימים של מלחמה יותר מתמיד אנחנו זקוקים להיות יחד, לדבר, לשמוע, לקבל רעיונות חדשים, לראות מה אחרים עושים שעובד.
קהילה חזקה תעזור לכם ללמוד.


המלחמה הזו, עומדת להיות ארוכה,
כדי לשרוד אותה, חייבים להשתנות.
תחושות של אשמה, אובדן וקורבנות - יביאו לקריסת העסק.
הפכו למנהיגים של העסק שלכם.
צרו רשימה של תכונות שבחיי יום יום אתם יודעים שמעכבות אתכם.
נסו להזכר, איך אתם מתגברים אליהם, מה אתם יודעים לעשות כדי להתקדם ולשים אותם בצד.

ופעלו בצורה מסודרת, פעלו טכנולוגית ,מחשבתית ויצירתית.







 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.